Toksyna botulinowa lekarstwem na migrenę.

toksyna botulinowa szczecin migrena bóle migrenowe

Toksyna botulinowa, a bóle migrenowe głowy

Według najnowszych badań i zgodnie z doświadczeniem praktyków preparat z toksyną botulinową może w znacznym stopniu ograniczyć liczbę bólów głowy u osób cierpiących na migrenę.

Zabieg polega na określeniu, które partie mięśni głowy uciskają, ugniatają lub w inny sposób drażnią nerwy odpowiedzialne za migrenę. Preparat Toksyna botulinowa wstrzykiwana jest do wybranych partii mięśni, które w ten sposób są blokowane i rozluźniane. Niestety, większość leków przeciwbólowych powoduje w przewlekłym ich stosowaniu polekowe bóle głowy.

Medycyna estetyczna to coś więcej niż tylko upiększanie ale również polepszanie jakości życia pacjenta.

W Lighthouse Dental pomagamy Pacjentom cierpiącym na migreny.

W jaki sposób? Zobaczcie filmy poniżej i poznajcie szczegóły.

Migrena jest przykrą dolegliwością, w sposób istotny wpływającą na jakość życia i codzienne funkcjonowanie. Nawracające, długotrwałe i wyjątkowo intensywne bóle głowy powiązane z objawami im towarzyszącymi uniemożliwiają zazwyczaj „migrenowcom” normalną aktywność.  Ból migrenowy bywa bardzo silny i często towarzyszą mu nadwrażliwość na światło, głośne dźwięki lub zapachy/aromaty, jak również nudności i/lub wymioty.

Czym jest migrena?

Według Międzynarodowej Klasyfikacji Bólów Głowy migrenę przewlekłą diagnozuje się w przypadku występowania u chorego bólu głowy podczas 15 lub więcej dni w miesiącu przez okres co najmniej 3 miesięcy, z których bóle głowy mają charakter migrenowy przez co najmniej 8 dni w miesiącu, w sytuacji gdy pacjent nie nadużywa leków.

Toksyna botulinowa – nie tylko w medycynie estetycznej.

Toksyna botulinowa, potocznie zwana botoksem w medycynie stosowana jest od wielu lat. Początkowo używana była w leczeniu dystonii szyjnej, spastyczności, zeza, kurczu powiek, a także nietrzymania moczu. Używana jest powszechnie w medycynie estetycznej w celu usuwania zmarszczek twarzy. W ostatnich latach stosowana jest także w leczeniu migreny przewlekłej. Toksyna botulinowa wstrzykiwana jest do wybranych partii mięśni, które w ten sposób są blokowane i rozluźniane.

Przebieg leczenia i jego efekty

Leczenie migreny przewlekłej toksyną botulinową to leczenie bezpieczne oraz komfortowe dla pacjenta. Składa się z serii wstrzyknięć bardzo małych ilości toksyny botulinowej w mięśnie czoła, skroni, potylicy i szyi. Kilkunastominutowy zabieg nie wymaga znieczulenia ani żadnej rekonwalescencji – powrót do normalnej aktywności życiowej jest natychmiastowy. Jedyne ograniczenie dotyczy zakazu spożywania alkoholu w tym dniu i wykonywania czynności powodujących rozgrzanie organizmu, wywołujących rozszerzenie naczyń i przyspieszenie przepływu krwi.

Lek zaczyna działać po około tygodniu od jego podania osiągając szczyt działania po około 14 dniach. Działanie leku utrzymuje się przez około 3-6 miesięcy. Na początku leczenia migreny przewlekłej toksyną botulinową zaleca się powtarzanie terapii co 12 tygodni.

Toksyna botulinowa jest skuteczna w leczeniu migreny w ponad 80% przypadków. U więcej niż połowy pacjentów dochodzi do całkowitego ustąpienia napadów, a u pozostałych do co najmniej dwukrotnego zmniejszenia ich częstotliwości i siły.

Jest to bardzo bezpieczny lek ale tylko w rękach lekarza specjalisty.